JEDNA SUBOTA – DVA ZLATA Fantela- Marenić prvaci svijeta, Kljaković Gašpić europski šampion PDF Print E-mail
Sunday, 30 August 2009 08:16

Jučerašnja subota će zlatnim slovima biti upisana u povijest hrvatskog jedrenja. Zadarska jedriličarska posada u klasi 470, Šime Fantela – Igor Marenić, je osvojila jučer u danskom prvo svjetsko seniorsko zlato za Hrvatsku. Splitski jedriličar u klasi finn Ivan Kljaković Gašpić je ponovio do ove subote najveći hrvatski jedriličarski rezultat kojeg je davne 1978. godine postigao legendarni Minski Fabris, a zatim i ponovio  sami Ivan 2006. u Švedskoj. U bugarskoj Varni je ponovo postao europski prvak i to u stilu velikog meštra.

Šime Fantela (24) i Igor Marenić (23), trostruki juniorski prvaci svijeta u olimpijskoj klasi 470, su otišli jedan korak naprijed, i osvojili i seniorsko Prvenstvo svijeta u ovoj olimpijskoj klasi. Šime je student geodezije, a  Igor  ekonomije na sveučilištu u Zagrebu. Šime je iz Zadra, a Igor iz Cresa. U studenstkom dijelu svog života stanuju  u Zagrebu. Obojica zajedno žive u studentskom domu "Stjepan Radić". Ostatak (veći dio) godine treniraju i regatavaju zajedno širom svijeta. Ono malo vremena što im ostane za sebe, pored druženja sa svojim obiteljima , provedu u planinarenju (Šime) i ronjenju (Igor). Igor i šime su u jediličarskom svijetu poznati kao jednostavni momci koji uvijek nađu vremena popričati sa svakim "običnim" poznanikom u prolazu i pitati ga: "Kako si?"
Kraj ovog Svjetskog prvenstva su odradili u velikom stilu. Finalni, "zlatni" plov su završili na 4. mjestu, ali sa uvjerljivom prednošću od 22 boda.

Evo što su rekli odmah po povratku sa mora: nakon što su

Igor Marenić: „U šoku sam, totalnom šoku. Ovaj tjedan je bio fenomenalan, ma cijela godina je bila fenomenalna. Nakon europskog naslova sad smo uzeli i svjetski. Znao sam da smo u vrhu, ali iskreno nisam mislio da ćemo ovdje biti prvi. A ova godina trebala nam je biti malo godina odmora. Sve do proljeća nismo uopće bili u brodu, hvatali smo zaostatke na studiju i nismo trenirali. Došli smo na prvu regatu u Hyeres, gdje nije bilo dobro, ali malo pomalo vratili smo se natrag, ušli u odličnu formu i napravili što smo napravili.“

Šime Fantela: „Iako smo imali dobru prednost uoči finala znali smo da danas ipak ne možemo ući u regatu opušteno. Pomno smo pratili što rade Nizozemci i Japanci i gdje su oni. Bilo me malo strah da smo izletjeli na startu i cijeli plov za odličja sam proveo računajući koji mi moramo ući u cilj ako nas diskvalificiraju. Bilo je napeto, ali sve je ispalo savršeno, protivnici su ostali iza, nismo izletjeli na startu. Pozdravite sve puno doma, vraćamo se sa svjetskim zlatom!“

Drugo mjesto je na kraju pripalo britanskoj posadi  Luke Patience - Bithell Stuart, a tek treće mjesto japancima Ryusuke Harada - Yugo Yoshida. U muškoj konkurenciji je na ovom SP-u nastupilo 95 posada.

Na kraju treba spomenuti i vrijedan rezultat naše ženske posade na ovom SP-u  koji je zbog zaista velike vrijednosti učinka muških ostao nekako u sjeni. Enia Ninčević i Romana  Župan su osvojile ukupno 19. mjesto u konkurenciji od 57. posada.

I pred curama i pred momcima je duga bitka za olimpijsku normu 2012.

Zlatnoj medalji Ivana Kljakovića Gašpića - Bambija sa proteklog EP treba odmah dodati fantastičan učinak i ostalih hrvatskih finnista. Marin Mišura je 4., a da se jedrilo posljednji dan, ušao bi u borbu za medalje. Josip Olujić je 31. ali i 5. kao junior. Ukupno je na ovom EP nastupilo 75 finnista iz 22 zemlje. Srebro je osvojio Tapio Nirkko iz Finske, a broncu Edward Wright iz Velike Britanije. Flota je brojala 75 kormilara, odjedreno je deset jedrenja. Izvrstan rezultat za jednu malu Hrvatsku. Iako su naši finnisti prisutni na velikim svjetskim natjecanjima još od 1952. kada je ovaj brod postao olimpijska klasa, i gotovo uvijek u gornjem domu, a nerjetko među najboljima. Nikada do sada  nismo grupno bili ovoliko jaki u toj, tjelesno najzahtjevnijoj, jedriličarskoj klasi.

Ivan Kljaković Gašpić zvani "Bambi" (25), i Solinjanin i Splićanin, student je ekonomije u Splitu. U slobodno vrijeme voli čitati, i zanima ga filozofija. Nerjetko ga možemo vidjeti i u našem Trogiru jer mu roditelji u Šaldunu imaju vikendicu. Nekada, dok je dio mlađi, znao je i trenirati sa našim momcima također u našem zaljevu Šaldun, ali to je bilo vrijeme dok je još jedrio Laseru. Ivan je ovo EP odjedrio apsolutno dominirajući od početka do kraja. Dan prija kraja Prvenstva već je u džepu imao medalju i to zlatnu. I sam će kasnije reći, jedrio je poput velikog, najvećeg, nepobjedivog (barem do sada), Bena Ainsli-ja, trostrukog uzastopnog olimpijskog pobjednika.

Evo što je izjavio Ivan Kljaković Gašpić glasnogovornici HJS-a nakon proglašenja pobjednika:

P: Kako si proživio regatu u Bugarskoj?
O: Pa u početku je sve bilo dosta čudno i teško, imali smo problema na putovanju do tu, otpao nam je kotač prikolice s brodovima, nakon čega je pukla osovina prikolice. Srećom, snašli se trener Marin Siriščević i naš logističar Ivica Maretić, to riješili i stigli na vrijeme u Varnu. Od prvog dana krenuli opušteno, ali ozbiljno i koncentrirano. Od samog početka sam preuzeo vodstvo i odlazio iz dana u dan pomalo naprijed. Ostali su pomalo griješili i bodovna razlika je bila sve veća i veća. Predzadnjeg dana sam stekao vodstvo od 29 bodova, tako da danas nisam trebao niti jedriti. Vjetar je danas bio na granici regularnosti i suci su odlučili da se neće niti izaći na more.

P: Ovo je prvi put da si neku veliku regatu vodio od prvog do zadnjeg dana?
O: Do današnjeg dana sam ja gledao ostale jedriličare, pogotovo famoznog Bena Ainslia koji je slika i prilika vrhunskog svjetskog jedriličara. Divio sam se njegovim uspjesima i njegovom načinu jedrenja. Mogu sa zadovoljstvom i ponosom reći da sam ja vrlo vjerojatno njegov nasljednik, ova sezona je pokazala da mogu bez problema njemu parirati. Ovu regatu sam odjedrio na način na koji je Ben jedrio. Sretan sam i zadovoljan sa svojim jedrenjem.

Treba napomenuti da Ben Anisile nije nastupio na ovom EP. No Ivan i Ben će se sigurno  pozdraviti na startnoj liniji OI 2012 u Weymouthu. Sigurno, osim ako Ivana ne zameni Marin Mišura (27)  profesionalni jedriličar, također osvajač nekoliko medalja sa velikih svjetskih natjecanja, koji se nakon ozljede kralježnice potpuno oporavio, i na radost svih nas, rezultatski vratio u europski i svjetski vrh.